dilluns, 28 de desembre del 2009

Després d'Ise, Futami i Toba

Després d'haver vist temples a Ise, vam tornar a agafar el Can Bus per anar a Futami. Aquí ja toquem el mar. Van ser com 35 minuts de bus.

De camí cap allà es passa per un parc temàtic, el Ise Auchi Momoyama Bunkamura. Aquesta és la foto del castell d'Azuchi, que és un castell reconstruït real que hi ha dins del parc. La veritat és que no hi havia massa gent en el parc, també ho devia fer el fet que era un dimecres de novembre.I d'aquí ens vam plantar a Futami. El que anem a veure és una corda que uneix dues roques. Aquesta és l'explicació senzilla, però és més que això. La corda és de palla i pesa la friolera d'una tona. Al ser de palla, la humitat la fa malbé ràpidament i l'han de canviar 3 cops a l'any. Es diuen Meoto Iwa o les roques casades.Representa la unió d'una parella unida per una corda sagrada anomenada Shimenawa i que es pot trobar rodejant toris, altres pedres o arbres. Que cadascú tregui les seves conclusions de quina roca pot representar l'home i la dona en cas de parelles heterosexuals.

Al davant hi havia un temple. És un lloc on hi acudeixen les parelles per pregar per la seva relació. Hi havia moltes petites peces de fustes on cada parella hi feia inscripcions i després les deixava penjades en el temple. El que no us puc dir és què hi posen, però també hi havia occidentals que hi havien escrit. Vaja, una manera com una altra de vendre les peces de fusta i subvencionar el manteniment del temple; una mica com els nostres ciris.

Ben a prop hi ha un restaurant on vam probar els Udon d'Ise. Udon, com molts sabreu, són els típics fideus gruixuts japonesos. Vam anar a un lloc on només serveien aquest plat i prou. Són fideus blancs amb caldo de bonítol. A mi no em van dir res d'especial.

Tornant cap a la parada d'autobús, per la qual teníem 15 minuts ben bons, am aprofitar la sensació d'infinit que t'ofereix el mar per buscar fotos expressives. Aquí en teniu el resultat. Entre el vent i el dia que feia, la sensació de llibertat era màxima. Tant de bo ens sentíssim així tots els dies.Vam arribar a l'estació, eren quarts de tres i havíem d'esperar el bus. Total i absoluta tranquilitat.

Només a uns metres de les roques hi ha l'aquari de Futami, però vam obviar la visita, jo amb el de Nagoya ja en tinc prou per molts de temps. Propera parada i última, Toba. Aquí hi ha una petita illa que es dedica a la producció de perles. És Mikimoto, tal i com veieu en aquest cartell. Fan perles cultivades. És la principal atracció de Toba, sense perjudici de la vista de la bahia que teníem. davant Si volies, podies agafar aquest vaixell i et portaven a donar una volta per la zona. Es veu que et porten a un lloc on pots tocar dofins, però tampoc estàvem per tocar dofins ni per agafar un vaixell. El que vam fer va ser pujar a un petita muntanyeta, que era un parc i a part refugi en cas de tsunamis, com podeu veure en aquesta senyal. Va ser un bon lloc per posar punt i final a l'excursió, amb la vista de l'illa de la fàbrica Mikimoto, fixeu-vos que hi ha un pont que l'uneix a la costa. Hi ha un museu que es pot visitar, però clar, com us podeu imaginar, tampoc hi vam anar. Tot sigui per estalviar uns dinerets. A més, al no ser un fan de les perles, tampoc em va despertar cap interès. Per últim, i tenint en compte que la vista era el millor de Toba, aquí teniu la bahia en vídeo.