diumenge, 1 de novembre del 2009

Noritake Garden a la tardor

Divendres passat, després de l'última classe de la setmana, me'n vaig anar al Jardins Noritake, aprofitant que feia un dia excel·lent i que era l'hora de dinar.

Primer de tot, el que em feia falta era el dinar. Per això cap problema. Entre 12 i 1 els carrers s'omplen de paradetes i els konbinis estan a tope de japos comprant bentos, que són el que veieu aquí. En aquest cas el bento està composat per una súper hamburguesa boníssima, acompanyada d'unes verduretes i com una truita. Això és el que hi ha la safata de la dreta. A sota, arroç. Boníssim. Oishi desu ne!!!
Ahh, i veieu el fons? Si són nens menjant. Era una excursió d'un col·legi dels voltants de Nagoya. Vaig estar parlant una estona amb un dels grups que estaven menjant per allà. Tenien entre 12 i 13 anys i em van oferir un parell de caramels o coses similars, molts bones per cert. Va ser curiós, parlaven més anglès ells que la professora. Va ser l'anècdota del dia. Aquí els veieu. Però no només hi havia nens als jardins, també hi havia mares i àvies amb la seva canalla passant l'estoneta. O parelletes que anaven a dinar junts. En aquest cas, fixeu-vos, no plou pas. La noia fa servir un paraigües per protegir-se del sol. És força comú en dones. I quan plou, el que és comú es fer servir paraigües transperents!! Quines coses oi?Però com crec que heu pogut començar a notar, no només hi ha un jardí aquí. Si heu seguit el blog, ja en vaig parlar una altra vegada. Ara tinc més informació. Els jardins van ser inaugurats l'any 2001 en els terrenys on l'empresa Noritake tenia la seva fàbrica. Pot ser a algú us sona aquesta empresa, fa ceràmiques, principalment vaixelles i escultures de porcelana. És una marca de prestigi.
Tots aquests plats són de les persones que van fer possible aquest parc i que van voler que fossin recordades. El mur està fet aprofitant les antigues parets de la part que es va tirar a terra per fer el jardí. Aquí unes senyores contamplant unes magnífiques tasses pel te!La tranquilitat era absoluta. Els colors meravellosos.. Una dia excel·lent.En un d'aquests edificis hi havia una mostra de totes les aplicacions que té la ceràmica en els nostres dies. Aïllant per la conducció de l'alta tensió, usos en impresores, telèfons mòbils, cotxes i multitud d'altres utilitats. Tot això, amb molta interacció amb el visitant, principalment, pensat per escolars. Em va recordar excursions del passat,....
I també en urinaris. Aquí veieu el panell de control d'un urinari Toto. Té de tot, música, bidet, puja la tapa automàticament, regular de l'aigua, i buff, ves a saber què més. Feu servir una mica la imaginació..... Ara només em queda visitar el museu, ja que no em va quedar temps per fer-ho i així tinc una bona excusa per anar-hi. Espero que us hagi agradat la visita als jardins Noritake!!

1 comentari:

  1. Homa¡¡¡ja que fem servir la imaginació podiam dir
    que li falta conexió a internet,axins es podrian fer varias feinas al hora eh¡¡¡¡ah i tele,radio telefonet per alló de que fa temps que no saps de la famili¡¡¡i si vols.......

    ResponElimina