dissabte, 23 de gener del 2010

Papereres mòbils

Com saber o hauríeu de saber si veniu aquí, al Japó no hi ha papereres al carrer. És una putada, però això no vol dir que la gent sigui bruta i ho tiri al carrer.

A més, es venen uns cendres de butxaca perquè la gent no tiri res al carrer. També hi ha gent, normalment gent gran o molt gran, que amb unes pinces es dedica a recollir qualsevol paper que hi ha el terra i deixa la zona ben neta. I tot i això encara que l'estat del carrer no estigui en la seva plenitud, és a dir, amb alguna rajola aixecada o el mobiliari estigui podrit. Vaja, el típic caldo de cultiu d'un lloc ple de merda per casa nostra, aquí no funciona.

De papereres en trobes en els konbinis, però no en tots, o dins de les estacions de tren, aquí sí que en totes en trobes. També al costat de les 5,6 milions de màquines expenedores de begudes, però només per llaunes i botelles de plàstic (a més, separen el tap de la botella i ho has de posar per separat).

No obstant, això no vol dir que la gent sigui neta del tot i, de vegades, la gent té una necessitat de desempallegar-se de la seva brossa i les bicicletes són un bon lloc per fer-ho. I com és això? Doncs mireu aquesta foto.

Són dues bicicletes amb tots de coses al cistell. Si us hi feixeu bé, tot és deixalla. Jo m'hi he trobat vàries vegades que m'han deixat alguna llauna dins del cistell ja que aparco la bicicleta al carrer. Aquesta és la manera com denotes si una bicicleta està abandonada o no i jo crec que aquestes ho estant. La foto és de la zona de Fushimi i hi ha força bar i pubs, amb el que és susceptible de produir-se aquestes coses.

Aquí al Japó, sembla que bicicletes i paraigües són les coses que tracten amb menys amor i les úniques que són objecte de robatori d'una forma més o menys constant. No ha estat el meu cas, però si de gent que m'he anat trobant.

Per últim, només una anècdota. Ahir em vaig deixar un parell de coses que havia comprat al cistell mentre estava comprant en un altre lloc i, tot i que ho vaig deixar durant prop d'una hora, ningú ho va tocar. Sort o Japó?? No sé, jo crec que el segon. Les coses tampoc eren de valor, però tampoc ho provaré amb altres coses.

Ara que estic a punt de tornar, hauré de vigilar més amb aquestes coses!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada