dimarts, 27 d’octubre de 2009

Uniqlo, una marca a tenir en compte

Avui intentaré parlar una mica de marketing arran de dos fets, la inauguració de la botiga més gran d'Uniqlo al Japó, que es troba a Nagoya i aquest article que he trobat a La Vanugardia.

Us sona aquesta marca de roba, Uniqlo?? A mi no em sonava fins que vaig arribar aquí. Està present a Europa, però crec que encara no ha arribat a casa nostra, almenys no l'he vist enlloc. Els francesos del meu grup la coneixien perfectament i sabien de què es tractava. Quan el divendres vaig veure gent amb globus d'Uniqlo vaig recordar que havia vist que estaven preparant l'obertura d'una nova botiga. Ho vaig associar tot i m'hi vaig plantar, amb l'interrogant, hi haurà alguna cosa per mi??La decoració és ben simple, vermell sobre blanc, res més. A mi m'agrada molt el logo, està molt aconseguit. Això no és comú al Japó, ja que tot acostuma ha estar bastant carregat. Vaja, em recorda més l'estil H&M i Zara que a una marca japonesa. A més, el fet que el nom estigui escrit en el nostre abecedari crec que és tota una declaració d'intencions. Aquí em pregunto, que té el vermell i el blanc que és tant usat en roba? (Levi's, Esprit, H&M usen aquests colors).

Una mica de l'aparador:
Sip, el lila es porta bastant aquí entre els nois. Com veieu, podríem dir que la roba és una mica sosaina, tot és bastant bàsic, però amb molt de color. El seu gran argument de venta és el preu. Diria que fins i tot és més barat que H&M i això, en un país on la moda és molt important i està ple de prime brands, és ben difícil d'aconseguir. La botiga estava a tope, però molta molta gent i comprant molt. Perquè us feu una idea, a cada planta hi havia una caixa amb 6 o 7 caixers i una persona organitzant la cua, com veieu a la foto. Tot i això, els meus deu minuts de cua els vaig fer. Per tant, si multipliquem 7 per quatre plantes, són prop de 30 caixers funcionant a tope. I això que estava en la planta d'homes. Podríem dir que aquesta gent va a rotació, enlloc de marge oi??
Aquesta és la planta d'homes. Jo vaig trobar uns texans per la friolera de 15 €. I no es veuen cutres, sino que tan molt bé. Tot s'ha de dir que era la talla més grossa, l'allargada és la justa, espero que no s'encongeixin, i tot i ser el model més ample, em van bastant ajustadets, :) És que aquests japos són tan poca cosa....
Com veieu, la botiga té quatre plantes. Perquè us feu una idea de preus, les sabates voltaven els 15-20€, els abrics 70, els pantalons 15, les samarretes, des de 4 €. Bé, que si algun dia veniu a Japó i necessiteu roba i teniu unes mides normals, una visita a un Uniqlo és molt recomenable. Això sí, penseu que els japos i les japos estan molt primets, són molt poca cosa.
I per últim, la planta principal. La decoració és molt sòbria, és molt tranquila. El que no és tranquil és el fet que en cada planta hi ha una noia que per megafonia et va recordant a base de crits quines són les ofertes. A mi m'atavala una mica, però és molt comú això aquí. Normalment, les botigues una mica grans tenen algú al carrer amb algun producte a la mà cantant les ofertes que tenen i que macus que són. Vaja, això és el que m'imagino, perquè encara no els entenc.


Al carrer hi havia dues persones que s'encarregaven de posar bé les bicicletes dels clients. Jo em vaig trobar la meva bici moguda. Les posavem bé i molt juntetes per no molestar i suposo també per permetre que la gent aparqués ben apropet de la botiga. Us imagineu a BCN uns segurates posant bé les motos a l'acera per permetre que la gent aparqui bé!!! Jo no, definitivament!!

I per últim, una reflexió, fins a on arribarem amb les botigues low cost o el canvi que està preveient Zara amb les botigues Uterquë o H&M amb Collection Of Style (COS), que acaben d'obrir al Passeig de Gràcia té futur o serà un fracàs??. Que demanaríeu a aquestes botigues per pagar un preu superior per una peça de roba que té el mateix origen i proveïdors que les que trobes a un Zara o a un H&M qualsevol?? S'ha de tenir en compte que són marques noves i, per tant, això, de moment, no ho pots oferir. Per quin tipus de posicionament estan optant?? Qaualitat, moda, tracte més personalitzar en botiga, dissenyadors de prestigi, exclusivitat, més talles??

1 comentari:

  1. La clau deu estar en la compra... els preus barats... la democratització de la moda... deu estar bassda en la logística de suministrament i les compres a uns paisos que e mes els hi deuen ensenyar a propduir--- i sempre lo + barato...

    ResponElimina