diumenge, 20 de setembre del 2009

Obertura del curs


Avui hem tingut la presentació del nou curs. Ha vingut el president de la NUCB i el seu director general. Tots els japos anaven vestits amb vestits d'home negres i camises clares, principalment negres. El silenci, tot i el tostón, ha estat total. Ens han dit tots els alumnes que tenen i han repassat les acreditacions internacionals que ha rebut.

Després hem tingut un aperitiu a la japonesa, evidentment amb sushi i d'altres delicatessen, només pels estrangers. Ha estat prou bé.

La majoria d'ells són estudiants de masters que estan aquí com si fossin erasmus. L'edat seva deu estar en els 24 anys i tenen poca experiència laboral, com a molt de pràctiques en empreses. Per tant, és una mica diferent del meu cas, que jo ja he finalitzat el meu MBA i vinc a completar la meva formació amb una experiència ben diferent. N'hi ha que ja saben japonès, d'altres que ni una paraula. N'hi ha que tenen molt interès en apendre molt i també n'hi ha que sembla que han vingut de vacances. Suposo que tots ens posarem les piles un cop comencem, tot i que hi ha alguna cosa que em diu que no serà pas tant exigent com ha estat estudiar a MBA.

A la majoria, les notes que obtinguin aquí els seran contemplades en el seu historial. Jo, com que ja he finalitzat, no em comptaran però em donaran un certificat conforme he cursat aquestes assingatures. Per tant, tinc total llibertat per ser selectiu amb les assingnatures i centrar-me en allò que sigui interessant: de moment he trobat tres assignatures que sonen bé: Business in Asia, Import and Export Management i Service innovation pel primer trimestre. I pel segon, Energy Police Making: The Japanese Experience i International Business Experience.

De moment crec que deixaré tota la resta d'assignatures de finances i estratègia per un altra dia, ja que prefereixo centrar-me en apendre japonés i les assignatures que no ofereix la meva escola que repetir continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada