Avui us porto una cosa diferent. Fa un parell de dies vaig trobar un blog d'un japonès on explica com es passa la ITV.
Ja sabeu d'altres vegades que passar la ITV és molt car. Nosaltres nes queixem dels nostres 30 a 50€ que hem de pagar. Però clar, comparat amb els 70.000 iens que li demanaven al del blog per passar la seva fragoneta Daihatsu (que si és Daihatsu, molt gran i potent no pot ser), és a dir, uns 600€, doncs la cosa canvia bastant.
Hi ha també un vídeo de les proves que fan i més el menys, fan el mateix que aquí.
L'home ens explica la seva aventura, ja que diu que no té prou diners per portar la fragoneta a un taller. Diu que es va trobar a un treballador simpàtic que el va ajudar amb els papers (cosa que també pot passar aquí, o no). Vaja, que tot li va costar només 22.000 iens, uns 190€, que al ser una quantitat cada any o cada dos, doncs no es gens despreciable.
També diu que els cotxes amb més de 100.000 kilòmetres es consideren vells i, si hi aneu, veureu pocs cotxes vells pel carrer, a part sembla que la gent es molt conscient de la necessitat de seguretat. Vaja, com aquí.
De totes maneres, aquí entraríem en un debat complicat, entenent el cotxe com una necessitat o un luxe, ja que amb el transport públic que tenim vs el que tenen, la concentració de la població en grans ciutats vs la concentració de població en xalets fan difícil les comparacions, però no treu que el debat és ben interessant, oi?
Ja sabeu d'altres vegades que passar la ITV és molt car. Nosaltres nes queixem dels nostres 30 a 50€ que hem de pagar. Però clar, comparat amb els 70.000 iens que li demanaven al del blog per passar la seva fragoneta Daihatsu (que si és Daihatsu, molt gran i potent no pot ser), és a dir, uns 600€, doncs la cosa canvia bastant.
Hi ha també un vídeo de les proves que fan i més el menys, fan el mateix que aquí.
L'home ens explica la seva aventura, ja que diu que no té prou diners per portar la fragoneta a un taller. Diu que es va trobar a un treballador simpàtic que el va ajudar amb els papers (cosa que també pot passar aquí, o no). Vaja, que tot li va costar només 22.000 iens, uns 190€, que al ser una quantitat cada any o cada dos, doncs no es gens despreciable.
També diu que els cotxes amb més de 100.000 kilòmetres es consideren vells i, si hi aneu, veureu pocs cotxes vells pel carrer, a part sembla que la gent es molt conscient de la necessitat de seguretat. Vaja, com aquí.
De totes maneres, aquí entraríem en un debat complicat, entenent el cotxe com una necessitat o un luxe, ja que amb el transport públic que tenim vs el que tenen, la concentració de la població en grans ciutats vs la concentració de població en xalets fan difícil les comparacions, però no treu que el debat és ben interessant, oi?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada