Abans que res, què és un mini cotxe??? Vinga va!!! Què és??? Doncs no, no és un cotxe que es condueixi sense carnet!!! Error, el mini cotxe és una categoria especial de cotxe que existeix al Japó i d'on Suzuki n'és el màxim exponent. Per aquest motiu i suposo que també per d'altres, però bàsicament aquest, Volkswagen va comprar Suzuki no fa gaire.
Bé, doncs com una una imatge val més que mil paraules, aquí teniu un mini cotxe.

Ara que ja sabem del què es tracte, ja podem entrar en matèria. Aquesta categoria de cotxe s'anomena Kei car. Al Japó és molt fàcil identificar-los, són tots els que tenen la matrícula groga. Fa un temps us vaig parlar del Nissan Moco, doncs aquest Moc de cotxe tenia la matrícula groga.
Ara que ja els hem identificat, nem a fer una mica d'història. Els mini cars van començar després de la II Guerra Mundial en un intent de motoritzar el país. Si anem al museu de la Toyota trobarem varis mini cotxes dels anys 50, els primers de la seva espècie. Al principi eren cotxes de 2,5 m de llarg per 1m d'amplada i de 150cc. Al 1998 es va adaptar l'última regulació que diu que ho seran cotxes de màxim 3,4m x 1,48m i 660cc i rendir màxim 64CV.
Però quina és la gràcia i perquè dels 10 cotxes més venuts al Japó, sis són kei cars. Doncs per totes els avantatges fiscals que tenen i perquè són els únics cotxes que no necessiten de certificat d'aparcament per poder comprar-lo. Què és això? Doncs per comprar un cotxe has de demostrar que tens un aparcament on deixar-lo.
En algun cop ja us he comentat que l'aparcament, a part d'escàs, és molt car. En el carrer no es pot aparcar, no hi ha aparcaments subterranis i tots els aparcaments són privats. La majoria són amb ascensor i totalment verticals. Per tant, per tal d'evitar aglomeracions de cotxes al carrer, tenint en compte que els pisos són molt petits i la densitat de població molt alta, promouen cotxes que ocupin molt menys espai que un cotxe tradicional.
I és una política que funciona molt bé. El cotxe urbà funciona, té un radi de gir molt gran i, tenint en compte que no hi ha tanta cultura de la segona residència, et pots plantejar-te tenir aquest cotxe i prou.
Com veieu, es pot aparcar a tot arreu. Aquest és un Daihatsu Tanto custom. A l'esquerra, en un garatge, tenim una petita furgoneta que també veiem per aquí fa un temps.

Per tant, es tracte de cotxes eminentment pràctics, pel dia a dia i barats de mantenir. Penseu que passar una ITV anual d'un cotxe normal volta els 500€, més aparcament, més gasolina, més assegurança... Tot això és redueix en els kei cars. Com ho veieu, en compraríeu mai un??
Eii, i a més ara acaben de treure el Nissan Cube, que tenint la categoria de cotxe, s'assembla molt a un kei car. Haviam com és rebut??? Perquè no el necessito pas, però sino seria el meu cotxe.
Doncs som-hi, a veure cotxe lletjos!! Comencem per un Suzuki Lapin. Aquest és un model que ha estat redissenyat últimament i inclús té la seva pròpia pàgina web.












No trobeu a faltar 4x4???? No us pregunteu si n'hi ha??? Doncs sí que n'hi ha. Mireu aquest Mitsubishi!

Un altre mini car és el Suzuki Jimmy. Aquest us sonarà perquè el tenim aquí, però us sonarà més si dic que és el nostre Suzuki Samurai. Allà sempre s'ha dit Jimmy. I puc dic que la versió peninsular, amb 1,3cc ja era un agobio, imagineu com seria amb només 660cc. Sense comentaris.




I el mini Honda Civic no existeix?? jejejeje
ResponEliminaCollons,nen. Aquest te l'has currat. La majoria de fotos son teves?
ResponEliminaAquests cotxes potser son lletjos i no corren massa, pero son barats, consumeixen poquissim i son facils d'aparcar. Si no t'importa el que els amics se'n poden arribar a enfotre de tu, de veritat que es per pensar-s'ho.