dimarts, 8 de desembre del 2009

Per on passen els cables al Japó? I més coses

Una de les coses que pot sorpendre a qualsevol turista que aterri per primera vegada al Japó és la el que veieu en aquesta imatge.Doncs aquesta foto em serveix per dues coses. Una hauria de ser la que tots heu vist. Collons, si sembla Matadepera, amb tots els cables penjats. Però és que, a més, n'hi ha molts oi? Doncs aquesta foto és del centre de Nagoya. I a part, això passa a tot arreu. Aquí tots els cables els transporten de forma aèria. I la veritat és que fa molt mal als ulls. Veus cables per tot arreu i et dóna la sensació que un dia d'aquests algun es desenganxarà i quedarà penjant.

El motiu és ben senzill, com que hi ha molts terratrèmols, en cas d'un d'ells, fàcilment poden arreglar les destrosses que en el cablejat es pugui produir i ràpidament tornar la llum a les zones afectades. A part, té un altre avantatge. Aquí difícilment et trobes carrers oberts, no com a casa nostre, que semblem uns inútils. Al cap d'un mes d'acabar les obres d'un carrer ja venen a obrir-lo de nou. A part, és molt més barat tirar nova tecnologia o canviar-la. Us podeu imaginar tots els mal de cap que ens haguéssim estalviat amb la història del cable obrint tots els carrers de Catalunya.

Aquí la pregunta del milió, que preferiu, la practicitat japonesa o la tranquilitat de no veure tots els cables pel cel. A més, penseu que els cables aquests te'ls trobes per tot arreu, també en lloc turístics que sempre et destrossen la foto que vols fer.

La segona qüestió que queda més amagada i relacionada amb la primera és els cotxes que veieu. Aquí no hi ha pàrquings subterranis i quasi no es pot aparcar al carrer. Hi ha molts pàrquins, però són edificis força alts i estrets amb ascensors automàtics. També hi ha grans pàrquins, com els de la nova terminal de l'Aeroport de Barcelona, però també hi ha molts com els que veieu a la foto.

Són petits, pot ser no més de 10 places, tot i que n'hi ha de 20. Són totalment privats. Funcionen com un parquímetre públic, però com tot, aqui pagues al final. Aparques i entre les rodes del davant i el darrera es puja una petita placa metàl·lica que baixa quan pagues. Avui pel centre de Nagoya he vist que n'hi ha com dos o tres en quasi cada mançana. No m'hi havia fixat mai, però avui anava amb cotxe amb un japonès i hem estat donant voltes buscant-ne un de baratet. Conyu, i a part, car de collons, ups, quin llenguatge tu, però és que és cert. Prop de 5€ per aparcar al carrer per hora. Ni el pàrquing de la catedral.

Ah, i tot sembla indicar que si vols tenir cotxe has de justificar que tens un lloc on aparcar-lo o, si no, tens l'opció de comprar-te un minicar, que tenen la matrícula groga, i que ja serà objecte d'una altra entrada. Jajaja, i qui estigui impacient, sempre pot buscar minicar al google i a veure què surt.

1 comentari:

  1. Home, s'ha de reconeixer que son tius molt pràctics i aquesta és la millor manera per ells deguts als terratrèmols. Jo penso que és molt millor soterrat si no tens aquest inconvenient, ja que soterrant, i fent-ho bé, tens tots els beneficis energètics, de comunicació i estètics visualment. Ara com aquí ho fotem tot força malament acostumem a tenir forces problemes. Si fèssim unes bones previsions d'intal·lacions, amb fàcil manipulacions no tindriem tants problemes. Ara penso en que es podria fer un tub de diàmetre de metre o metre i mig, amb tot de conductes extrussionats en l'interior, dirigits a diferents punts. Cada cop que es volgues reparar o instal·lar una nova connexió seria força útil. Ara, ves a saber si ja ho estan fent o fant servir sistemes que funcionen millor, encara que, com dius, no l'ancerten gaire.
    Vaja, que linies soterrades i ben fetes homeee!!!

    ResponElimina