diumenge, 15 de novembre del 2009

Palau de Gyeongbokgung

Un cop vaig tornar de la DMZ, la guia em va recomenar no tornar a la zona de l'Ajuntament, ja que la botiga on ens van portar a última hora està ben a prop del palau més important de Seul, que es diu Gyeongbokgung.

Primer de tot, una mica d'hsitòria, és el palau més antic de la dinastia Joseon. Va ser construït el 1394. Bé, i no cal més oi????

Com tots els palaus que vaig visitar, és com una estructura de casetes envoltades d'un mur. En aquesta primera foto veieu l'entrada. En el mig del palau hi ha la sala del tro.
Al voltant de l'entrada, hi havia nois disfrassats de soldats fent veure que són la guàrdia real o això és el que a mi em va semblar, sinó, com veureu, no et poses una barba falsa. Abans d'arribar a la sala del tro, encara hi havia una segona entrada, que és la que us mostro ara mateix. Al fons, podeu ja apreciar l'edifici principal i la sala del tro. No s'hi podia accedir i només podies fer la fotografia des de la porta. Aquest és un del cartell que assenyala quina porta és. El primer símbol vol dir porta, dels altres dos, ni idea!!!. Tots els edificis són de fusta i estan pintats amb aquests colors tant vius i, per mi, tant xulus.

Aquesta és la sala del tro.
Ara un detall del sostre de la sala del tro, amb dragons i tot el sostre pintat amb les mateixes tonalitats, vaja, un espectacle de llum i color. Tot s'ha de dir i no vaig dedicar pas gaire estona a contemplar tot això. Així que em vaig endinsar per la resta d'edificis, cadascun amb la seva utilitat. Per accedir a cada edifici s'havia de passar per una porta. Em puc imaginar fàcilment que, en la seva època, el palau devia tenir totes les portes tancades i no era fàcil moure's per l'interior.
Sortint d'aquí vaig arribar al que pot ser és l'edifici més bonic del complex. Es un edific per fer grans banquets que està envoltat d'aigua. La primera planta només són columnes, ja quela sala pels banquets està a la segona planta i des d'on es veu tot el recinte. Per accedir-hi, ho feien amb barquetes. Aquest és un costat.I aquest és l'altre. Com podreu començar a contemplar, el dia era excepcional i la vegetació esplèndida.

En aquest recinte també hi ha el museu folclòric nacional, però no hi vaig durar més de dos minuts. Tenia moltes coses a fer!!
A prop del museu hi havia aquesta petita construcció i aquest edifici que no estava pintat i que té un color molt pirinenc, :). Bé, i us deixo amb la pagoda que hi ha sobre del museu folclòric. L'escalitana em recorda molt a Conan el Bárbaro.I fins aquí la caminada pel primer dels palaus que visitarem. Nem per feina que hem d'anar cap a Insa-dong i a veure la torre Jongno. Per sort, tenim la mateixa hora que a Japó i això vol dir que tindrem una hora més de llum, ja que Seul està a 1.000 kilòmetres de Nagoya. Hem d'aprofitar-ho!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada