dilluns, 2 de novembre del 2009

Anem al gimnàs!!!

Avui us portaré al gimnàs. Ja fa temps que hi vaig, però no m'havia atrevit a portar la càmera. Un cop amb el tema més dominat i aprofitant que era dimecres al matí, vaig unes fotos i ja us puc explicar què tal és això d'anar a un gimnàs japonés.

El primer que s'ha de fer és trobar-lo. Per sort, vaig trobar el meu per internet, ja que té un apartat amb anglès i el google em va ajudar a trobar. Es diu Pacific Club i està a uns deu minuts amb bicicleta de la meva residència.Aquí veieu l'edifici. El gimnàs està entre la 6a i la 8a planta d'aquest edifici. Com veieu, el 24 gros que veieu significa que el gimnàs està obert 24 hores. Tanca l'últim dia de cada mes i el dilluns al matí. La piscina no està disponible de 2 a 6 del matí, però pel demés, està obert sempre.
Aquí és on aparco la bicicleta quan hi vaig. Sempre està ple el parquing. Tens vàries opcions per anar-hi, ja que segmenten per hores. Jo vaig agafar una oferta i em costa unes 55€ al mes amb accés les 24 hores. Una miqueta car, però em sortia això igual que de 10 a 6, així que, decisió fàcil.

Un cop a dins, el primer que has de fer és treure't les sabates i posar-les en aquestes caselles. Agafes la clau i, junt amb la targeta de soci, l'entregues a qui hi hagi a l'entrada perquè te donin una altra targeta, que es la que fas servir per la taquilla del vestuari. Aquí és on poso les sabates. Hi caben ben justetes. Llavors et dirigeixes descalç cap al vestuari. No està permesa l'entrada a persones que portin tatuatges ni l'ús de calçat de carrer en tot el gimnàs. Per aquest motiu, quasi no veus ningú amb xancletes. A tot arreu et dirigeixes descalç, també a la zona de la piscina.
Aquesta és la meva targeta i el meu nom escrit en Katakana. Sempre que te la donen, se'm dirigeixen amb el meu nom.

I aquests són els vestuaris. Com veieu, no hi ha cap banc per seure. Hi ha dues fileres com aquesta.
Aquesta és una de les dutxes que hi ha en el vestuari. És totalment individual i tens tant sabó com vulguis a la teva disposició. Però normalment només les fa servir la gent que no va a la piscina, ja que, com veureu, la gent es dutxa a les dutxes de la piscina. Aquesta és la zona on pots fer servir el secador, les diferents locions que hi ha (per la pell, pel cabell o per la cara, totes Shisheido) i un ventilador per acabar de secar-te. Aquestes locions diria que durarien poc per les nostres terres, no creieu? A part, hi ha pintes i bastonets de les orelles a disposició de tothom, perquè quedis ben net.I això no és tot, veieu la màquina negra de la dreta? És una màquina centrifugadora que serveix per secar les tovalloletes petites que porten els japos per anar al jacutsi o per secar el banyador. Em va costar una mica saber per a què es feia servir, però ara es fantàstic, arribo amb el banyador sec i ja no m'haig de preocupar de portar moll cap a casa. Els lavabos estan separats dels vestuaris, i tens una xancletes per entrar-hi, ja que no hi pots entrar amb les bambes. Són un 42, us podeu imaginar la utilitat que em fan!!Com veieu, el vàter està ben equipat amb el seu panell de control per facilitar les tasques després de fer ..... Bé, no cal que sigui més explícit oi??

I ara toca fer algunes activitats. Totes les activitats estan incloses, i com veieu en l'horari, n'hi ha moltes. Aeròbic, ioga i ves a saber què són la majoria. A mi me'n va fer gràcia una.
És aquesta!!! Es diu Baila Baila, impacto latino. Jajaja, jo i la meva coordinació fan moltes gràcia un dimecres al matí en una classe on hi ha unes 15 dones japoneses i la profe. A part, elles porten 4 mesos d'activitat i jo vaig arribar nou fa dues setmanes. És difícil, la meva capacitat de coordinació es força limitada (per no dir nul·la), però el millor de tot és que no et sents malament a classe. No et miren jutjant-te (ho deuen fer internament), però és molt còmode fer això aquí. I mira que sóc gros en comparació amb elles, però fora manies, i a ballar!
Ho fem en aquesta sala on veieu que ara mateix estan fent estiraments.
El color rosa és el que predomina en tot el gimnàs (sense comentaris).

Al pis de dalt trobem la sala de màquines. Hi ha cintes per còrrer, bicicletes i aquestes coses rares que et fan córrer i que no recordo com se diuen. El dia 1 van comprar tres màquines noves, però la majoria són molt velles. Quan corres, tens una vista privilegiada de la piscina i si vols, pots veure la tele que tens als morros. I si vols escoltar-la, has de connectar uns auriculars en el lloc que han preparat per a tal fi, per no molestar als demés.Hi ha algun culturista que d'altre, però normalment no hi ha massa gent i si n'hi ha, estan la majoria a la cinta de córrer. Hi ha més dones que homes. Al mig de la sala hi ha una colxoneta per fer estiraments. No vegis quina flexibilitat tenen aquesta gent, al·lucino!!! Tots fan molts estiraments abans i després de fer exercici. Hi ha un parell de persones del gimnàs que a la mínima que acabes de fer algun exercici passen un drap per treure tota la suor. I si no, passen un respallet per recollir tots els pels i altra brutícia de terra. La veritat és que, tot i ser màquines velles, està molt net, no pas com Can Jofresa pels que ho coneguin.

Vinga, i última parada, la piscina.
Primer, quan entres, tens les dutxes. Com veieu hi ha sabons perquè després et puguis dutxar. Quasi tothom es dutxa aquí.
Aquesta és la piscina, te quatre carrils i té forma de P, ja que en la part més ampla és on fan aigua gym.

També hi ha dues saunes, una petita banyera amb aigua freda i el jacutsi. Com veieu, és enorme. Sembla un onsen. L'aigua està molt molt calenta, costa bastant entrar-hi. El que fa la gent es tirar-se aigua de dins amb les palanganes aquestes suposo que per acostumar-te a l'aigua i després entrar. Un cop has entrat, quedes fet un flam, quan surto em costa caminar de tant relaxat que estic. A més, per la finestra tens una vista des d'una setena planta de l'est de la ciutat i és fantàstic!!!

Bé, espero que us hagi agradat el meu passeig pel gimnàs. També dir que tenen una sala amb teles per llegir el diari o fer una petita siesta i un solarium bastant lletjot que s'entra pel costat del jacutsi.

Ahh, i per últim, sempre que hi ha un treballador del gimnàs a prop, et fa una reverència, estem al Japó!!!!! ( I demà cap a Seúl).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada