divendres, 18 de setembre del 2009

El dinar d'ahir

Aquest va ser el meu dinar d'ahir. Son noddles, amb una espècies de pa fregit i una verdureta., i una botella d'aigua de mig litre. Tot em va costar 393 iens (una mica menys de 3 €). La veritat és que estaven bons. Si us fixeu en la botella, veureu que tot ho vaig comprar en un 7/11. Un cop acabi d'entendre el sistema dels súpers aquí us intentaré explicar, perquè és força curiós.

El que he vist és que hi ha moltes botigues de 105 iens (sí home, les tendes típiques dels 20 durus). Tenen principalment menjar; tant menjar preparat, com fruita, com tot el que puguis necessitar per menjar: peix carn, espècies, pasta, etc, estan obertes 24 hores i no són massa grans, uns 100 m2.

A la vegada, una companya tailandesa em va comentar que a Nagoya hi ha tres súpers grans (aquest súper gran, al costat d'un Carrefour, és una miniatura), i un el tenim ben a prop d'aquí. Hi vaig anar el primer dia, estava tot molt apilotonat de coses, hi havia molt de peix i la secció de verdures estava molt bé (les mandarines tan boníssimes: no es compren per pes, si no per unitats).

La veritat és que em costa de creure que no hi ha un lloc més gran. Però de moment, el que està clar és que comprar menjars preparats pot ser que sigui una bona idea, tant per l'economia com per la varietat.


2 comentaris:

  1. Rogerrrrrrrrrrrrrrr!!

    Avui m'ha passa'en en Marquitos la teva direcció del blog!!

    Esta molt be!! Seguire les teves aventures per Japo!!

    K vagi molt be.. estem en contacte!!

    Agur

    ResponElimina
  2. La fruita es ven per unitats... dius que el preu es barat??? La idea aquí es que és molt cara al Japó...

    ResponElimina